Svar på era frågor!

Hur gammal är du?
Jag är 17 år!

Vad vill du jobba med i framtiden?
Jag hade ju tänkt skriva om detta som ett helt inlägg. Men eftersom det är några stycken som har frågat så svarar jag på den nu också. Jag drömmer om att få jobba som artist. Sjunga, få göra det jag vill och kunna leva på min musik helt enkelt.

Har du någon kille?
Nej jag är singel.

Vad är dina intressen?
Sjunga, Marie Picasso, vänner, shoppa, musik, gå på konserter, lyssna på musik, följa Marie Picasso (LÄS: Följa inte förfölja. Jag är ingen stalker. Heheee), prata i telefon, shoppa, skratta, sjunga, prata, shoppa, shoppa och mysa. Blogga med då då.

När kom du in i puberteten?
Hahaha.

När fick du din första mens?
Pass.

Hur reagerar du på Hannes Den Humorbefriades kommentarer(!!!!!!!!)?
Jaaa, vad ska man säga. Han är nog rätt go egentligen, men han borde lära sig att ställa bättre frågor. Haha.

Vilken är din favoritaffär?
GINA GINA GINANANANANA TRICOT!

Vilken artist tycker du är bäst? Kvittar om det är tjej eller kille!
Marie Picasso!

Favoritlåt med Picasso?
Jag älskar alla. Men "This moment" och "Winning streak" är väldigt betydelsefulla för mig. Och "It´s over now" och "Miracle". Åh, alla!

Ångrar du att du valde OP (Omvårdnadsprogrammet) istället för nån sång-linje?
På ett sätt så gör jag verkligen det då jag drömmer om att få jobba med musiken och göra det jag verkligen älskar - sjunga. Men jag är nöjd. I höst kommer det bli mycket mer musik på schemat och det är ju bra att ha en utbildning när man går ut, dessutom gillar jag ju att hjälpa människor och jag är superglad över att jag träffat alla nya fina vänner (bland annat dig evepeve). Om jag hade valt linje nu så hade det dock blivit någon sång-linje!!

Saker som du hatar? (och hata är inte ett förstarkt ord för att använda ;))
JO Amanda, hata är ett starkt ord. Men trots det så finns det saker jag hatar. Jag hatar att bli sviken, jag hatar orättvisa och djurplågeri. Mobbning. Sjukdommar! Oså är det lite (inte så lite) småjobbigt att bo så långt ifrån min bästa vän Maria. Så jag hatar väl att bo så långt ifrån henne också då då. Det finns nog mer än så, men där är ett par saker iaf!

Vilket är ditt drömyrke?
Artist!

Hur var du som barn?
Haha. Jag var överallt. Väldigt oblyg, glad och pigg. Pratglad och nyfiken. Åt allt, grus, badsalt, stenar etc. Jag var även väldigt mammig och kallades för sleven eftersom jag knappt gick en meter från henne. Hahaha. (Jag är mammig nu med, men inte på samma sätt).

Visst tycker du jag är bäst?
Jag är ledsen Hannes men...

Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Jag skulle flytta till Stockholm, shoppa asset av mig och även skänka lite till nära och kära och till djur och människor i nöd!

Vad har du för dröm yrke?
Artist!

Vad väljer du helst, coca cola eller fanta?
Åh. Grejen är den att jag har ett uppehåll med både godis, glass, kakor och läsk just nu. Har varit utan det i lite mer än 3 år.
När jag väl dricker det så blir det dock oftast Coca cola, men jag gillar båda.


Vad ska du göra den 17 september i år?
Jadu Kimmann... Det kanske blir till att gå på en konsert med dig då alltså! Sniggingarna All Time Low. Vi får se :*

Hur ofta besöker du din blogg?
Jag besöker min blogg när jag har gjort ett inlägg för att se hur det ser ut. Och som nu när jag hade frågestund så plockade jag frågorna så för att få med alla :).

Vad har du gjort i sommar?
Jag har spenderat tid med min bästa vän Maria, vi har bland annat varit hos henne i Västerås, i Stockholm, på rix fm festivalen, shoppat, myst, pratat, varit här hos mig och haft det toppen. Sen har jag hjälpt till lite här hemma, målat och kört jord bland annat. Shoppat ännu mer, träffat Kimmann, vilat upp mig mm.

Vilket är det absolut lyckligaste ögonblicket i ditt liv?
Det finns ett par sådana faktiskt. Men framförallt alla gånger då jag träffat min förebild och idol Marie Picasso. Första gången var ju extra speciell. Även när hon vann idol! Och när jag lärde känna min bästa vän!

Hur gammal är du?
Jag är 17 år!

Jordgubbar eller hallon?
Jordgubbar!

Adidas eller Nike?
Adidas. Fast det har väl egentligen ingen större betydelse.

Den bästa affären?
Gina Tricot, lätt!

Hur skall en bra förebild vara (enligt dig alltså)?
Som Marie Picasso. Vad mer kan man begära? Hon är perfekt!

Och vem är DIN förebild?
Finaste Marie Picasso.

Tjärnar du pengar på din blogg?
Nej.

Vilka bloggar läser du dagligen?
Marie Picassos blogg (Http://www.improveme.se/Marie)
Bästis - Marias blogg (Http://www.ladyluck.devote.se)
Och oftast Kenzas också.

Vilken affär gillar du mest att shoppa i?
Gina tricot. Hehee.

Hur många läsare har du c;a?
Inte så många. Det började med runt 10. Just nu 55.  Det stiger hela tiden. Jättekul!

Vilken är din favorit mat?
Vegetariskt.
Grillad quornburgare med bröd är en favorit.
Och grekiska salladen på Kalles i Västerås (Hehehe, eller vad säger du Maria? Den brukar vi inte äta va...).

Din favoritlåt?
Det är svårt att välja en då jag gillar många. Men Marie är bäst!

När du lyssnar på låtar, lyssnar du på texten eller bara sounnnnndet?
Jag lyssnar på texten, absolut!

Hur lång är du?
Jag är 1.68 m.

Röker du?
Nej absolut inte.

Dricker du ofta?
Nej inte alls ofta faktiskt.

Är du generös eller snål?
Generös, gör mitt bästa för att vara det iallafall! Jag hoppas jag lyckas!

Vad är din högsta dröm?
Att få jobba med musiken och flytta till Stockholm!
Att kunna uppfinna botemedel mot allt ont!
Och att kunna shoppa precis hur mycket jag vill!

Drömjobb?
Som sagt, att få sjunga och sprida värme, glädje och kärlek genom min musik!
Skulle vara kul att förhoppningsvis inspirera andra också.

Varför är du så töntig?
För att du är min bästa vän gull1<3. Man blir som dom man umgås med. Heheee.

Hur tycker du göteborska dialekten låter? Töntig, lite grövre, fin, ful?
Göteborska är en härlig dialekt tycker jag!

Hur lång är du?
1.68 m.

Bästa & sämsta med att blogga?
Det bästa är att man kan skriva av sig oså blir det ju lite som en dagbok.
Sen är det väl alltid kul o prata med människor :).
Det sämsta är att man kan känna press ibland att man "måste" blogga för att inte tappa alla läsare osv.
För visst är det roligare att blogga om man har många läsare och kommentarer :).

Hur mycket pengar spenderar du varje månad?
Hahaha. Det vet jag faktiskt inte och det vill jag nog inte veta heller. Men det är väldigt olika.

Vem är din förebild?
Marie Picasso är min föebild. Och jag är så otroligt stolt över det! Hon är fantastisk på alla sätt!
Det finns bara en som hon!
<3

Sådär, där har ni svaren på era frågor :). En del frågor är lika men jag tog med alla ändå. Jättekul att så många var med och frågade!

Avslutar med en utav mina absoluta favoritlåtar!
Lyssna och njut!


Världens bästa Marie Picasso - This moment!

/Malin

Kommentarer
Postat av: Nadja - Hon från dokumentären Klass 9A

Sv: Tack detsamma! Allt bra? :)

2009-08-02 @ 21:53:57
URL: http://barbienadja.blogg.se/
Postat av: Nadja - Hon från dokumentären Klass 9A

Sv: Ja, det är jag från Klass 9A, haha ;D Det är bara bra, själv då? :)

2009-08-02 @ 22:05:54
URL: http://barbienadja.blogg.se/
Postat av: Nadja - Hon från dokumentären Klass 9A

Sv: Jag ska börja frisörlinjen nu efter sommarlovet. Dudå? :)

2009-08-02 @ 23:14:44
URL: http://barbienadja.blogg.se/
Postat av: Nadja - Hon från dokumentären Klass 9A

Sv: Ja, det är det! :) Jag skulle egentligen börja 2:an nu, omvårdnadsprogrammet, men jag kände att det inte var något för mig så jag bytade och får börja om ettan nu. Fast jag gör hellre något jag tycker är kul! Gud vad kul det hade varit att vara artist, satsta stenhårt ! :)

2009-08-03 @ 00:02:16
URL: http://barbienadja.blogg.se/
Postat av: Nadja - Hon från dokumentären Klass 9A

Sv: Ja, jag tycker det är viktigt att satsa på det man verkligen vill, för då blir allt så mycket roligare när man gör något man tycker är kul. Jag hoppas verkligen att du lyckas, kram på dig! :)

2009-08-03 @ 00:28:19
URL: http://barbienadja.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson

sådär nu är nya designen på plats :D vad tycks?

2009-08-03 @ 00:47:59
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Nadja - Hon från dokumentären Klass 9A

Sv: Hehe, ja precis! Tack detsamma, du var också rolig att prata med. Godnatt :)

2009-08-03 @ 00:48:48
URL: http://barbienadja.blogg.se/
Postat av: rebecca

du verkligen älskar marie, men varför?

lite nyfiken :)

2009-08-03 @ 02:10:07
URL: http://rweimers.blogg.se/
Postat av: Julia BL

sv: Tack så hemskt mycket :)



Bra svar!



Har fått äran att tävla ut ett fantastiskt armband. Intresserad? Titta in.

2009-08-03 @ 03:40:07
URL: http://juliabrodenlarsson.devote.se
Postat av: Mikaela

sv: Okej skoj :)

2009-08-03 @ 10:11:01
URL: http://mikaelafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0